Birthday,New Sem,B.O.F :)

Assalamualaikum n good day! :)
dear readers;
Alhamdulillah,Allahuakbar and SubhanAllah
those words/kalimah described best about my feelings rite now...
1 st February 2010...
its Dhuha birthday! ;)
dah 2 thn dah sekecik nie kan..dah besar n dah makin byk keletahnye jugak! :P huhu
dkt bwh ni antara gamba latest posing dr cik dhuha nie..hehe :p




Doa dan harapan dr mak teh;
"semoga dhuha sihat sejahtera dlm keimanan dan kebajikan hendakNya,insyaAllah :)
jd anak yg solehah tau n tak lame lg dah nk jd kakak pun kan?jd contoh yg baik utk adik tau! :P "
hehe..kemungkinan utk dhuha bace blog ni mmg tak lagi la kan?huhu..so,kalau mama dia bace entry nie,tlg ckpkn pd dhuha eh ;) hihihi

Alhamdulillah juga,td saye masih diberi kesempatan oleh Allah utk meneruskan perjuangan saya sbg seorg pelajar dlm meneruskan kehidupan sye utk semester ketiga foundation ini...

huhhh..pg tadi..saya amat amat terkilan dan sedih..class yg sepatutnya berdasarkn schedule yg telah saye print before final exam tempoh hari menyatakan bhw class saya pd hari isnin bermula jam 11 pg..tapi..tup tup..bila saye dtg,venue yg suppose kami gunakan hanay ada 3 org saja..then ada seorg rakan masuk dan bg tahu yg venue di tempat lain..dan bila kami masuk,the lecturer says ;

"Hye!good morning!we are about 75% completing today's syllabus!"

"dushhh..aduhh..salah tgk jadual ke ni?"[gerak hati berkata]

then,ternyata mmg ada perubhn pd jadual...[saya dah mimpi yg saya dtg lewat utk class pertama saya utk sem ni dah dua kali!] wuu~ em,yg agak klimaks pd class ni bila waktu lecturer tu tnye soalan..semua mmg mcm blur tak tauw nak jwb ape sbb dah lame meninggalkan subject accounting yg awal sem satu kami pelajari..then yg plg 'bermakna'nya bila nama 'nur iszyani' disebut utk jwb soalan..wuaa~ dah la dtg 15 minit sblm class berakhir..dusshh~ ape lg..1..2..3!tawakal! dgn confidentnye menjwb : "minus with the depreciation value" haha :D nak tahu betul ke tak?then,the lecturer says ;

"yeah..thats correct!"

wee~ Alhamdulillah!Allah yg membantu saya pd tika dan saat itu :')

doakan saya dlm menempuhi sem 3 saya kali ini..doa kalian harapan saya :) berdasarkn pd outline utk every subject,seems like dis sem agak tough+byk markah utk coursework yg perlu di score dr awal..moga Allah permudahkan dlm segala urusan...

Rabbi Yassir wa la Tua'ssir...

B.O.F?stands for ; Boys Over Flowers...korean movie..just finished it last two days...ya.cerita ini adalah cerita cintan cintun :p tp bukan cintan cintun yg saya dpt dr cerita ini..tapi..satu nilai yg sgt perlu saya terapkn pd diri ini melalui watak heroinnya ; Geum Jandi...semoga saya kuat berusaha seperti dia,tidak mengeluh seperti dia dan yg paling penting independent seperti dia :) bukanlah mcm segala2nya spt dia tapi tiap apa yg kita tgk pasti kita inginkan pengajaran dr tiap sesuatu itu bukan?semoga hari ini dan hari2 berikutnya yg telah dan bakal kita tempuhi akan menjadi lebih baik dan penuh hikmah...Hidayah drMu yg kuharapkan...insyaAllah!


p/s : wktu habis menulis entry ini dah masuk 2 haribln february kut? hehe :P

satu kata2 terakhir dr saya utk difikir2kan ;

" ...it is something that i can make it better by trying harder"

2 comment:

Mamek Eaturmusicx said...

wah.. duha makin comel.. huhu.. isz, saye nak cop si duha ni. :P
wah isz tgk filem korea rupenyer.:)

miss iszyani said...

huhu..
nak cop dhuha?
mane bole! kene bg hadiah birthday dulu kat dia :P
haha~
tgk filem korea?a'ah la..wuu~
ter'crush' on it pulak..hihihi